Aquest any unes 60 persones a la travessa

Aquest any, gràcies a que la sortida ha estat organitzada conjuntament amb el Centre Excursionista Farners, unes 60 persones s'han inscrit a la travessa Ulldeter-Núria-Queralbs entre les quals unes 20 es van inscriure a través del Grup Excursionista Amics de l'Esport i unes 40 a través del Centre Excursionista Farners.

Durant la primera part del recorregut el temps no va ser cap problema, amb núvols i clarianes i un ambient suau que ens va permetre escapar-nos de la calor de l'estiu.
Aquest any, com que vam sortir una mica més tard de l'esperat, vam iniciar el recorregut per les pistes d'esquí de Vallter 2000 sense passar per el refugi nou d'Ulldeter i ens vam parar a esmorzar al costat del que queda de l'antic refugi d'Ulldeter. Després ens vam enfilar cap al Coll de la Marrana que separa el Pic de Bastiments i el Gra de Fajol. Amb aquests dos gegants a cada banda vam baixar per l'altra banda del coll i travessant la Coma de Freser vam iniciar una de les pujades més intenses del recorregut fins arribar al coll de Tirapits. I d'allà cap al coll de Carançà des d'on els llacs de Carançà, molt més avall i a la banda francesa, ofereixen una de les visions més boniques de tot el recorregut. Des d'allà vam continuar fins al cim del Pic de la Fossa del Gegant, el punt més alt del recorregut amb 2808 m. Deixant enrera una impressionant vista del Pic de l'Infern vam iniciar la baixada final cap a Núria, que ja es veia petita, al fons de la vall. Així doncs arribem a Núria passant pel coll de Noucreus des d'on s'inicia el descens final per la coma de Noucreus.

Un cop a Núria i mentres dinàvem ja van començar a caure algunes gotes i el cel s'anava omplint de núvols, però la majoria no ens vam aturar davant la pluja i vam iniciar a peu la baixada a Queralbs. Ja només començar el recorregut ens va caure a sobre una intensa pedregada però en disminuir de cota es va anar dissolent fins a convertir-se en pluja. Alguns més ben preparats, altres no tant tots vam acabar ben molls però ja arribant al tram final la pluja pràcticament va deixar de caure i vam arribar tots a l'autocar sense cap incident.

En definitiva, considerant la pluja com un factor aventura i la companyia mútua de les dos entitats la valoració general de la sortida va ser molt positiva.